"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

čtvrtek 13. července 2017

Vimperk podruhé

Babička snad již brzy opustí místní nemocnici, takže jsem si na svoji "poslední" cestu vzala znovu foťák a zaskočila za těmi památkami. :D
Zaskočila do slova a do písmene. Neb jsem se na návštěvě malinko zakecala a pak jentaktak stíhala zpáteční autobus. 







Kostel Navštívení P. Marie


Černá brána






Arkády (sala terrena)



Od roku 1563 patřil Vimperk Vilémovi z Rožumberka, který jej o pár let později postoupil svému mladšímu bratrovi Petru Vokovi. 


Zámek, původně hrad, přestavěný v 16. a 17. století. 
Prozatím je zde umístěno Muzeum Vimperska. Ale plánují se rozsáhlé opravy a postupné zpřístupnění zanedbané památky. 







Renesanční budovy v předhradí a brána horního zámku.




Černá brána



Neodpustila jsem si svoji libůstku 
a mám další vrátka do sbírky. 


Po starých zámeckých schodech....


Škoda, že mě tak moc tlačil čas. Chtěla jsem si ještě zblízka prohlédnout Haselburk. Na fotce zprava masivní, okrouhlá věž. Haselburk byla bašta, která svými děly bránila hrad ze severu a severovýchodu. Patří k nejlépe zachovalým a nejlépe provedeným stavbám svého druhu v Česku. 


Pro milovníky zlatavého moku Hostinec Na Koreji, ulice Pivovarská. 
:)

Žádné komentáře:

Okomentovat