"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

pátek 7. července 2017

Letohrádek Hvězda a Bílá hora

Oba moji drobečkové letos odpískali návštěvu ZOO. Že prý se tam za ten rok stejně nic nezměnilo a tak že aspoň ušetříme. 
Měla jsem ve městě nějaké vyřizování po ouřadech a tak mi tahle změna plánu přišla docela vhod. Ale procházku po památných místech jsem jim neodpustila! ;)
Naplánovala jsem výlet k letohrádku Hvězda a na Bílou horu. 




Rosničky hlásily oproti červnovým parnům ochlazení a přeháňky. Jejich předpovědi jsme uvěřili a celý den se tak pařili v kalhotech.  







kačeří selfíííí


Letohrádek Hvězda je příkladem české renesanční architektury. Základní kámen položil sám Ferdinand Tyrolský 27. června 1555. Na unikátním půdorysu šesticípé hvězdy se letohrádek řadí do skupiny tzv. filosofických staveb. V současné době je zde umístěna expozice o bitvě na Bílé hoře, kterou jsme bohužel neviděli neb v pondělí je zavírací den. Škoda. 















Opustili jsme oboru...







...a mezi zahradami s malebnými vilkami došli až do Aleje Českých exulantů, kde jsem zůstala stát doslova s otevřenou pusou a zírala na tuhle nádheru. Nikdy v životě jsem ještě neviděla takhle krásně rozkvetlou louku. 



Hned opodál, co by kamenem dohodil, byl náš dnešní cíl. 
Mohyla Bitvy na Bílé hoře. 






Památník padlým 
s poněkud nedůstojnou výzdobou.




Zatímco fotím, cérenka se nudí. 




Poutní kostel Panny Marie Vítězné. 
A také konečná stanice tramvaje č. 22, do které nadšeně nasedáme a frčíme domů, 
do koupelny, 
do postýlky. 


Žádné komentáře:

Okomentovat